De Academie is live!
Elf Life Goals Licentiehouders verkennen momenteel de samenwerkingsmogelijkheden met de Life Goals Academie! Zij kunnen op deze manier cursussen en opleidingen afnemen.

Samenwerken met de Life Goals Academie? Dat kan! Hij is namelijk live! Vanuit de academie verzorgen we een breed aanbod aan opleidingen en cursussen over sport voor kwetsbare doelgroepen. Stichting Life Goals wil op deze manier bijdragen aan het deskundigheidsniveau op het gebied van sport voor kwetsbare doelgroepen. De Academie biedt de volgende diensten aan: opleidingen en cursussen, inspiratiesessies, monitoring, en onderzoek. Onze opleidingen zijn bedoeld voor zorgprofessionals, buurtsportcoaches, sporttrainers en coaches maar ook sporters uit de kwetsbare doelgroepen zelf. In al onze opleidingen koppelen we de theorie aan de dagelijkse praktijk. We combineren denken en doen en kijken altijd wat cursisten zelf nodig hebben.

Meer weten over de Life Goals Academie? Of zelf ideeën over samenwerking? Kijk dan op www.stichtinglifegoals.nl/academie.

Op de website is een overzicht van onze opleidingen en cursussen weergegeven. Ook kan je per opleiding of cursus gedetailleerde informatie vinden over de invulling en het doel ervan. Wil je meer informatie? Mail dan naar Dico de Jager; dico.dejager@stichtinglifegoals.nl.

Cursus Maatschappelijke Sportcoach van start in Doetinchem
De cursus Maatschappelijke Sportcoach bij Sportservice Doetinchem is al van start gegaan. Negen Buurtsportcoaches gaan in drie online bijeenkomsten en twee praktijkbijeenkomsten aan de slag met sport voor kwetsbare groepen. Na de cursus gaan zij zelfstandig aan de slag met sportprogramma’s voor verschillende kwetsbare groepen in Doetinchem. Timo, een van de deelnemers aan de cursus, zei achteraf na de training: ‘Wat een leuke training! Leuk gedaan zeg. Goede combinatie tussen de ervaringen van ervaringsdeskundigen, theorie en de opdrachten’.

Meer informatie over de cursus Maatschappelijke Sportcoach kan je hier vinden.

Academie opleidingen en cursussen