Amsterdam, 21 februari 2018– Stichting Life Goals Nederland is één van de nieuwe vaste goede doelen van de VriendenLoterij. Tijdens het Goed Geld Gala kreeg Arne de Groote, directeur van Stichting Life Goals Nederland, het prachtige nieuws dat de VriendenLoterij Life Goals Nederland voor vijf jaar lang een jaarlijkse bijdrage van €200.000 schenkt.

“We zijn ambitieus, in vijf jaar tijd willen we in elke centrumgemeente van Nederland actief zijn met een Life Goals Programma.” Dat is wat Arne de Groote, directeur van Stichting Life Goals Nederland, aansluitend vertelde bij de uitnodiging van Koffietijd waar er aandacht was voor de nieuwe vaste beneficiënten van de VriendenLoterij.  De Groote: “We zijn erg dankbaar, de structurele bijdrage van de VriendenLoterij is in één woord “waanzinnig”. Dankzij de steun van de VriendenLoterij zijn we in staat om onze impact te vergroten en lokaal nog meer Life Goals Programma’s op te starten.”

VriendenLoterij

Directeur Stichting Life Goals Nederland (Rechts) en voorzitter Frans Derks (Links) tijdens het Goed Geld Gala 2018 van de VriendenLoterij.
Foto: Roy Beusker

Life Goals Programma’s
Binnen Life Goals Programma’s sporten mensen die zijn aangesloten bij een maatschappelijke organisatie, zoals dak- en thuislozen, zwerfjongeren, verslaafden en ex-gedetineerden. Life Goals Nederland gelooft in de kracht van sport; structureel sporten in een veilige omgeving kan bijdragen om het gewone leven weer op te pakken. Deelnemers doen nieuwe contacten op, krijgen meer inzicht in hun eigen gedrag en er wordt vanzelfsprekend gewerkt aan de gezondheid.

Een Life Goals Programma werkt via een beproefde aanpak, de Life Goals Methodiek. Sport wordt aangeboden door goed opgeleide Maatschappelijke Sportcoaches en er wordt gebruikgemaakt van de Life Goals Monitor. Deze meet de daadwerkelijke impact van de programma’s. Life Goals Programma’s worden uitgevoerd in nauwe samenwerking met sociale wijkteams, zorginstellingen, sportverenigingen en gemeenten.

De VriendenLoterij
Tijdens het Goed Geld Gala heeft de VriendenLoterij in totaal 58,9 miljoen geschonken aan organisaties en projecten die mensen helpen mee te (blijven) doen in onze maatschappij. Iedereen telt mee. De VriendenLoterij werft  fondsen voor Nederlandse goede doelen die zich inzetten voor een gezonde en sociale samenleving.

Naast Life Goals Nederland ontvangen Hulphond Nederland, Spieren voor Spieren, Stichting Vier het Leven en het Yvonne van Gennip Talent Fonds vanaf dit jaar een vaste jaarlijkse bijdrage.

VriendenLoterij groepsfoto

Groepsfoto van alle beneficiënten van de VriendenLoterij tijdens het Goed Geld Gala 2018.
Foto: Roy Beusker