Zorg van de Zaak Foundation steunt Life Goals met cheque van €40.000

By 14 March 2017 No Comments

NIEUWEGEIN, 14 maart 2017 – Zorg van de Zaak Foundation steunt Stichting Life Goals in haar ambitie om in de grotere gemeenten van Nederland lokale Life Goals stichtingen op te richten. Met een cheque van €40.000 maakt Zorg van de Zaak Foundation het mogelijk om in vier nieuwe gemeenten aan de slag te gaan.

De cheque werd op 10 maart tijdens het Zorg van de Zaak congres in Nieuwegein aangeboden door het bestuur van de Zorg van de Zaak Foundation. Stichting Life Goals verzorgde daar een workshop met als thema Sport als Middel.

Stichting Life Goals is de eerste organisatie die de Zorg van de Zaak Foundation steunt in Nederland met een meerjarig project. “De Zorg van de Zaak Foundation heeft als missie mensen mogelijkheden te bieden om te participeren in de maatschappij. Helaas heeft niet iedereen hier de mogelijkheid toe, ook niet in Nederland. Maatschappelijke programma’s zoals die van Life Goals zijn een goed voorbeeld hoe kan worden bijgedragen aan het verbeteren van de participatie van kwetsbare mensen in Nederland”, zegt Pauline Jansen, bestuurslid van de Zorg van de Zaak Foundation.

Stichting Life Goals is bijzonder blij met de steun van de Zorg van de Zaak Foundation. “Wij geloven dat sport een fantastisch middel is om maatschappelijke issues aan te pakken. Het brengt mensen bij elkaar, bevordert zelfvertrouwen en zorgt voor een gezonde geest in een gezond lichaam”, zegt Arne de Groote, directeur van Stichting Life Goals. “We zijn blij dat Zorg van de Zaak Foundation daar ook zo over denkt en ons steunt om onze activiteiten uit te breiden.”

Lokale Life Goals stichtingen
Life Goals organiseert sportactiviteiten voor de meest kwetsbare mensen in ons land omdat juist zij vaak niet sporten. Dit doet Life Goals via lokale stichtingen, die in het hele land actief zijn. De eerste Life Goals stichtingen zijn al van start gegaan. Er zijn initiatieven gestart in Leiden,  Amersfoort, Nijmegen, Apeldoorn en Enschede.

Life Goals streeft er naar in elke grotere gemeente een Life Goals stichting op te zetten. Er is ruimte voor acht nieuwe stichtingen per jaar. De coördinatoren van de stichtingen volgen het opleidingstraject van Stichting Life Goals, waarna ze zelfstandig aan de slag gaan in hun eigen regio.

Informatiebijeenkomst op 29 maart in Zeist
Bij de lokale stichting spelen de Life Goals Coördinatoren een belangrijke rol. Zij zijn de schakel tussen de landelijke organisatie en de lokale stichting. Zij zijn het gezicht van de lokale stichting.

Gezien de belangrijke rol van de coördinatoren volgen alle coördinatoren  een opleiding bij Life Goals. In mei gaat de nieuwe opleiding van start; Life Goals heeft nog plaatsen vrij. Op 29 maart aanstaande organiseert Life Goals een informatiebijeenkomst bij de KNVB in Zeist voor geïnteresseerden. Meer informatie hierover:  https://stichtinglifegoals.nl/wij-zoeken-mensen-met-een-passie-voor-de-kracht-van-sport/

Je aanmelden voor de informatiebijeenkomst? Stuur dan een mail naar:
info@stichtinglifegoals.nl