Dutch Street Cup

Op naar de Schiehaven in Rotterdam: DSC #2

By 29 March 2016 No Comments

Nog maar net bekomen van het sfeervolle openingstoernooi van de Dutch Street Cup in Eindhoven, staat het volgende evenement alweer voor deur. Dit keer reist het Dutch Street Cup-circus af naar Rotterdam, waar in samenwerking met het Leger des Heils en het Centrum Voor Dienstverlening het straatvoetbalfestival wordt opgetuigd.

Het complex Lloyd Multiplein aan de Schiehaven vormt dit keer het decor, waarin veertig teams uit alle delen van het land een dag lang de voetbalheld mogen uithangen. Even een dag weg uit de sleur van alledag en de intensieve, wekelijkse trainingsarbeid vertalen naar succesvolle acties binnen de lijnen van het voetbalveld. De mannen uit Utrecht en de vrouwen van Noord-Veluwe zijn de ‘te pakken teams’ komende zaterdag in Rotterdam. Als winnaars van de Dutch Street Cup in Eindhoven verleden week, vormen zij de prooi waar alle andere teams op jagen.

Het belooft sowieso niet alleen sportief een topdag te worden, met alle activiteiten op en rond het terrein. De teams – en natuurlijk alle andere gasten – wacht een overladen programma. Traditioneel zijn er talloze clinics, waarvoor de teams zich kunnen aanmelden; van yoga tot fitness en van dans tot de vermaarde Life Goal Sessies.

En natuurlijk is er muziek, veel muziek, voor én door mensen van het Leger des Heils. Ophelia Lucretia Samantha Mormon zal de dag in de ochtend een swingende startgeven met haar melancholische gospelmuziek. Niet minder sfeerverhogend is Tante Co Op Zolder, hét Gorinchemse dweilorkest dat een deuntje komt blazen en tot slot verschijnt ook nog eens volkszanger Janneman met zijn meeslepende levensliederen op het podium.

Kortom, ook de tweede Dutch Street Cup van het nieuwe seizoen heeft weer voldoende te bieden om een bezoek aan Rotterdam te verantwoorden. Tot 2 april aan de Schiehaven dan maar.