Dutch Street Cup

Dutch Street Cup als festival

By 9 March 2016 No Comments

De Dutch Street Cup bestaat uit een reeks voetbaltoernooien, maar… de Dutch Street Cup is meer dan alleen dat. Elk evenement in de komende reeks is een sportfestijn dat zelfs de term sportfestival met verve mag voeren.

Oké, voetbal loopt als een rode draad door de Dutch Street Cup, maar is slechts een handvat dat wordt gebruikt om mensen te inspireren om vooruit te komen. De reeks Dutch Street Cup-evenementen staan op de kalender als voetbaltoernooien, maar vormen vooral een sociaal samenzijn van de teams uit de maatschappelijke opvang. Dat zie je aan alles wat er gebeurt, wat er wordt georganiseerd en wat er allemaal te doen is buiten de lijnen van het voetbalveld.

Maar natuurlijk speelt zich dat voor een deel ook binnen de lijnen af in de vorm van een potje voetbal, waarbij de drive om te winnen in sportief opzicht natuurlijk nadrukkelijk aanwezig is. Anders had je net zo goed thuis kunnen blijven. Alhoewel, thuis blijven is geen optie als je de kans hebt deel te nemen aan de Dutch Street Cup, want voor velen is deelnemen aan de Dutch Street Cup ook de bevestiging dat alles weer langzaam maar zeker op de rit staat. De soort bekroning van ‘we zijn weer op de goede weg’.

Allround en compleet programma
Het Beursgebouw in Eindhoven vormt het decor voor de eerste Dutch Street Cup van 2016. In de schaduw van het Philips Stadion, waar een dag later de Eredivisiekraker tussen PSV en Ajax wordt gespeeld, druppelen vroeg in de ochtend de eerste teams al binnen. Uit alle hoeken van Nederland reizen ze af naar de lichtstad om zo tegen halftien omgekleed en wel aan het toernooi te beginnen.

Maar voor wie nog geen verplichtingen heeft op het veld hoeft zich niet te vervelen. De lokale sportvereniging en fitnessclub organiseren clinics in respectievelijk kickboksen en bodyboost. Wie zijn eigen lichaam eerst eens wil laten testen op fitheid, kan terecht bij leerlingen van de Fontys Hogeschool om een fittest te laten afnemen. En voor degenen die niet alleen in het veld, maar ook buiten de lijnen lichtvoetig dan wel dansend bezig willen zijn, organiseert dansschool Studio 26 een aantal optredens. Niet alleen om naar te kijken, maar ook om aan mee te doen. Muziek vormt, met verschillende optredens, een belangrijk onderdeel van het evenement.

Life Goals-sessies
Namens Life Goals bieden wij  alle deelnemers in Eindhoven ook de kans om deel te nemen aan de zogeheten Life Goals Sessies, waarbij kernwaarden uit de sport, zoals teamwork, communicatie, respect, doorzettingsvermogen en doelen stellen worden vertaald naar het dagelijks leven.

Dus, als je je verveelt zaterdag 19 maart in het Beursgebouw in Eindhoven… dan doe je toch iets niet goed. Meld je aan op Facebook!