Dutch Street Cup

De gladiatoren maken zich op voor de start van het seizoen

By 4 March 2016 No Comments

Zondag 20 maart zou in het Philips Stadion zomaar de strijd om het landskampioenschap in de Eredivisie beslecht kunnen worden. Een dag eerder, op zaterdag 19 maart, staan er echter nog meer ‘titels’ op het spel. Op een steenworp afstand van het PSV-stadion komen de teams van de Dutch Street Cup in actie. Als ware gladiatoren storten de jongens en meiden zich die zaterdag in de strijd. Voor hen is elke wedstrijd een finale op zich, ze knokken vol elan voor elke meter, ze beslissen individuele duels met de meest opzienbarende technische hoogstandjes en vooral met een ongeëvenaarde inzet.

Het Beursgebouw in Eindhoven vormt het toneel voor de start van de Dutch Street Cup 2016. Die bestaat uit een reeks van landelijke sportfestivals waarbij 19 Nederlandse steden met teams zijn vertegenwoordigd. De Dutch Street Cup – georganiseerd door Stichting Life Goals – is een straatvoetbalcompetitie tussen teams voor mensen uit de maatschappelijke opvang. Inderdaad, jongens en meiden die de nodige bagage met zich meedragen. Maar ook mensen die in het sporten een partner hebben gevonden die hen weer structuur geeft. Life Goals gebruikt de kracht van sport – – om kwetsbare mensen te inspireren om mee te doen.

Move to inspire, Inspire to move
Bij de Dutch Street Cup gaat de kracht van sport verder dan alleen een duel tussen twee rivaliserende teams. Sport is voor deze jongens en meiden een bron van inspiratie, een solide basis. Life Goals gebruikt deze bron om mensen te inspireren zichzelf weer te vinden. Sport helpt hen te bouwen aan zelfvertrouwen, hun sociale vaardigheden te verbeteren en sport zorgt voor structuur. De kernwaarden die in het veld gelden zijn misschien nog wel meer van toepassing in het dagelijks leven.

Nieuwsgierig?
Nieuwsgierig om eens kennis te maken met een compleet ander soort positivisme bij mensen die het negatieve achter zich willen laten? Schroom dan niet en reserveer zaterdag 19 maart in de agenda voor het openingsevenement van de Dutch Street Cup 2016. Kom en geniet van een gezellige sportdag! En natuurlijk staat PSV-Ajax ook centraal. Hoe? Dat houden we nog even in het midden.

Laat je verrassen door voetballers en voetbalsters die zaterdag 19 maart in het Beursgebouw in actie komen. Meer dan 300 deelnemers uit 20 steden komen naar Eindhoven. Veni, vidi, vici… de strijd kan beginnen.