Dutch Trainee Cup

FC Utrecht geeft supporters steun in rug richting arbeidsmarkt

By 29 October 2015 No Comments

ZEIST, 29 oktober 2015 – FC Utrecht reikt supporters in de leeftijd van 15 tot 27 jaar die moeite hebben met het betreden van de arbeidsmarkt de helpende hand. Twintig fans van de club kunnen in het nieuwe jaar deelnemen aan de FC Utrecht Trainee Cup. De participanten worden tijdens een 36 weken durend traject klaargestoomd voor  toetreding tot de arbeidsmarkt.

Je komt in aanmerking voor deelname aan de eerste editie van de FC Utrecht Trainee Cup als je geen baan en/of startkwalificatie hebt en ingeschreven bent bij Werk & Inkomen bij de gemeente Utrecht, De Bilt, Bunnik, Houten, IJsselstein, Lopik, Montfoort, Nieuwegein, Oudewater, Stichtse Vecht, Utrechtse Heuvelrug, Vianen, Wijk bij Duurstede, Woerden of Zeist. Bovendien is het om aan de FC Utrecht Trainee Cup te kunnen meedoen een vereiste dat je niet of nauwelijks beschikt over een (sociaal) netwerk, geen zware drugs- en/of alcoholproblematiek of zware psychiatrische problematiek hebt en fysiek in staat bent om twee keer in de week deel te nemen aan sportactiviteiten.

De FC Utrecht Trainee Cup duurt 36 weken. Via zorgvuldig opgebouwde methodiek worden deelnemers zowel fysiek als mentaal klaargestoomd voor  een werkzaam leven en lidmaatschap bij een sportvereniging.

“Sport maakt mensen fysiek en mentaal sterker, helpt mensen uit hun maatschappelijk isolement en brengt hen in contact met een nieuw sociaal netwerk”, licht Coördinator Maatschappelijk Niek Amelink van FC Utrecht toe. “Al deze componenten worden binnen de FC Utrecht Trainee Cup als middel ingezet om de deelnemers voor te bereiden op een werkzaam leven.”

De twintig FC Utrecht-fans die meedoen aan de FC Utrecht Trainee Cup gaan wekelijks twee sporttrainingen afwerken, verrichten werkervaringsactiviteiten bij FC Utrecht en enkele van haar partners, onder supervisie van de Maatschappelijke Sportcoach. Deelnemers volgen een leertraject mét startkwalificatie richting horeca, beveiliging en schoonmaak, doen mee aan Life Goals-sessies waarin wordt geholpen met het opstellen en realiseren van Life Goals op het gebied van wonen, werken en vrijetijdsbesteding én nemen met het FC Utrecht Trainee Cup Team deel aan vier landelijke sportevenementen, die georganiseerd worden door Stichting Life Goals. Op deze evenementen komen alle Dutch Trainee Cup-teams samen om elkaar te leren kennen en te sporten.

Schrijf je in voor de FC Utrecht Trainee Cup, vul DIT FORMULIER in. Je wordt vervolgens uitgenodigd voor een informatiebijeenkomst. Heb je nu al vragen? Neem dan contact op met Rowan Küper van FC Utrecht Maatschappelijk via telefoonnummer 030-8885519 maatschappelijk@fcutrecht.nl.

Klik hier voor meer informatie over de Dutch Trainee Cup.