Homeless World Cup

Matchreport: Oranje overtuigt tegen Slovenië

By 17 September 2015 No Comments

AMSTERDAM, 17 september – Met een sterk optreden, zowel verdedigend als aanvallend, hebben de Oranje heren ook hun tweede wedstrijd van de dag gewonnen. Na de ruime zege op de Verenigde Staten werd ook Slovenië overtuigend aan de kant gezet: 7-3.

Sayf Farhan grijpt naar zijn been. Direct steekt de angst op dat na Zahredinne Derkaoui nog een speler geblesseerd raakt, maar de kleine spelmaker verbijt de pijn en speelt verder. Met de openingstreffer toont hij niet veel later zijn waarde. Hongerig en geconcentreerd jaagt Oranje op een grotere voorsprong. David Gramsma en opnieuw Farhan brengen het kwaliteitsverschil tot uiting met de tweede en derde goal. Met een omhaal, die geen treffer oplevert, en Gramsma die de trukendoos opengooit, wordt de aanvallende creativiteit getoond. Maar uit een goal na een tegenaanval zijn ook de bezoekers verlost van de nul. Aan het einde van de tweede helft wordt Slovenië sterker, maar de Nederlandse verdediging staat uitstekend. Sterker nog, uit een snelle counter zet Farhan de 4-1 ruststand op het scorebord.

Na de pauze proberen de Slovenen het spel te maken en ze belonen zichzelf met een knappe goal uit de draai. Via een goal van Damiën Hall herstelt Nederland de marge van drie goals, maar vrijwel direct daarna scoort de bezoekende ploeg hun derde goal. Met een uitstekende invalsbeurt toont Mehdi Adl-Kist zijn waarde. Hij onderscherpt passes van de tegenstander en verdeelt het spel met prima openingen. Bovendien produceert hij de zesde goal van Nederland, waarna Jasper Lamboo voorkomt dat de wedstrijd nog echt spannend wordt. Hij grijpt een aantal keer uitstekend in, waarna Oranje zelfs nog een zevende goal maakt.

Tekst: Nol de Vries