Homeless World Cup

Matchreport: Nederlandse dames freewheelend naar zege

By 17 September 2015 No Comments

AMSTERDAM, 17 september – Op halve kracht konden de Nederlandse vrouwen het vanmiddag af in hun eerste wedstrijd van de dag. Egypte werd simpel met 8-1 aan de kant gezet.

Vanaf het begin van de wedstrijd zijn de krachtsverschillen duidelijk. Nederland speelt de eerste helft vrijwel onafgebroken op de helft van de bezoekers. Slechts heel sporadisch kunnen de Egyptische dames iets terugdoen tegen de Oranje Leeuwinnen. De herstelde goalie Patricia Mackaaij wordt vrijwel niet uitgetest door de bezoekers die met een Franse invaller op het veld verschijnen. De 4-0 ruststand is allesbehalve overdreven.

Na de korte pauze komen de Egyptische dames op het scorebord. De Franse speelster schiet de bal vlak na rust langs de Nederlandse goalie. Hoewel Nederland ontspannen de wedstrijd uitspeelt, krijgen de Egyptische dames niet de illusie dat er wat te halen valt. Hoewel lichamelijk aanwezig, lijkt Oranje zich geestelijk voor te bereiden op de tweede wedstrijd van vandaag tegen Finland. Met een totaal van acht Nederlandse goals worden de Noord-Afrikaanse dames op halve kracht opzij gezet en kunnen de eerste drie punten van vandaag worden bijgeschreven.

Tekst: Berry van Asch