Homeless World Cup

Matchreport: 1, 2, 3 en dat is 13!

By 17 September 2015 No Comments

AMSTERDAM, 17 september – Soms zegt een uitslag niet alles over de wedstrijd. Dit keer wel, want zelfs met 13-1 kwamen de Amerikanen tegen Nederland nog goed weg. Na de zware duels van gisteren is het lekker om de dag zo te beginnen.

Tien seconden gespeeld: 1-0. Zahredinne dribbelt naar voren, tikt de bal door naar Sayf en BAM. In de daaropvolgende minuut: BAM, BAM, BAM, BAM : 5-0, Sayf en Zahredinne wisselden elkaar lekker af, om en om. Pijnlijk voor de Amerikanen, maar het werd nog pijnlijker voor Zahredinne, die zich ernstig blesseerde en van het veld gedragen moest worden. Wel even lekker voor de Amerikaanse goalie, die daardoor enkele minuten rust kreeg, maar voor de Nederlandse topper een drama.

Maar goed, net als de regen ging uiteindelijk ook de wedstrijd weer door en kreeg ook het doelpuntenfestijn een vervolg. Sayf, Damiën en daarna David die de bal nog twee keer lekker op zijn slof kreeg: hoppa, een 9-0 ruststand.

En helaas voor de Amerikanen duurt een wedstrijd twee helften. De lijdensweg was nog niet over. Vrolijk – met als motto, mooi, mooier, mooist – trachtte Nederland de wedstrijd nog wat extra glans te geven. Damiën opende na rust en ja hoor, daar was ie: een loepzuivere hattrick van Mehdi, die daarmee de Nederlandse score naar 13 tilde. Goalie Jasper gunde de Amerikanen, terwijl het laatste fluitsignaal werd ingezet, de kans het veld eervol te verlaten: 1-13.

Tekst: Nol de Vries