Homeless World Cup

Matchreport: Desiree Woensdregt bezorgt Nederland tweede driepunter van de dag

By 15 September 2015 No Comments

AMSTERDAM, 15 september – Na de zege op België hebben de Nederlandse dames ook de tweede wedstrijd van de dag gewonnen. Zweden werd met 4-3 verslagen.

De acrobatische radslag van de Zweedse keepster voorspelt een spectaculaire wedstrijd. Terwijl de Nederlandse dames verzonken in gedachten voor zich uit kijken, tonen de Zweedse dames hun soepele heupen. Dansend op het kunstgrasveld lijkt het alsof ze de regen proberen weg te jagen, voordat de wedstrijd op veld 1 begint. Het contrast is groot wanneer de wedstrijd begint. Nu zijn het de Nederlandse dames die lichtvoetig over het kunstgras dartelen met de bal aan hun voet, terwijl de zwaarder gebouwde bezoekers vooral bezig zijn met tegenhouden. Maar de thuisploeg is niet in staat om veel grote kansen te creëren in een chaotische eerst helft. Door een benutte strafschop komen de bezoekers op voorsprong.

Bondscoach Van Rijswijk brengt bij de start van de tweede helft Desiré Woensdregt in om de achterstand om te buigen. Met twee kiezel harde schoten bewijst ze het gelijk van haar coach, maar voordat het gejuich verstomd is staan de bezoekers alweer op gelijke hoogte. Op aangeven van Kell Mansouri schenkt Woensdregt haar ploeg opnieuw de voorsprong die ze nog eens aandikt met een penalty in de kruising. De derde goal van de bezoekers blijft daardoor zonder gevolgen.

Tekst: Berry van Asch