Homeless World Cup

Oma Bobs overhandigt Bitterbaltrofee aan president Homeless World Cup

By 14 September 2015 No Comments
Oma Bobs Snacks, partner van de Homeless World Cup 2015 in Amsterdam, heeft afgelopen zaterdag na de officiële opening van het toernooi door Zijne Majesteit de Koning, de speciaal voor deze gelegenheid ontworpen Oma Bobs Bitterbaltrofee uitgereikt.
Mel Young, president en mede-initiatiefnemer van de jaarlijkse Homeless World Cup straatvoetbaltoernooien ontving de trofee als blijk van waardering uit handen van Oma Bobs oprichter Jurgen Ottenhoff. Aan het wereldkampioenschap voetbal voor voor dak- en thuislozen en andere kwetsbare groepen, nemen van 12 tot en met 19 september 2015 op het Museumplein in Amsterdam meer dan vijfhonderd spelers uit 49 landen deel.

Aandacht voor kwetsbare groepen in de samenleving
Doelstelling van de Homeless World Cup is bij te dragen aan de imagoverbetering van kwetsbare groepen en het bieden van inspiratie en perspectief. Het toernooi in Amsterdam wordt georganiseerd door de Stichting Life Goals, in samenwerking met onder meer het Leger des Heils, de Gemeente Amsterdam en SportsGen.

Jurgen Ottenhoff, oprichter en eigenaar van Oma Bobs Snacks: “Ik stel het zeer op prijs om Mel Young, de initiatiefnemer van de Homeless World Cup, als waardering voor zijn inspanningen een aandenken met een knipoog naar een typisch Nederlandse snack als de bitterbal te mogen overhandigen. Ik vind dat we kwetsbare mensen moeten helpen. Vaak kunnen zij er zelf niets aan doen dat ze in een achtergestelde situatie terecht zijn gekomen. Daarom zet ik mij in om deze mensen een steuntje in de rug te geven. Zodoende spreekt het ons bijzonder aan om de doelstellingen als partner van de Homeless World Cup, nu deze dit jaar in Nederland plaatsvindt, te ondersteunen met een gift”.

Op de foto staan vlnr: Stephan Cornwall (Oma Bobs), Mel Young (Homeless World Cup) en Jurgen Ottenhoff (Oma Bobs).