Homeless World Cup

Matchreport: Regen, bliksem en drie punten

By 14 September 2015 No Comments

AMSTERDAM, 14 september – Ondanks een onderbreking in de tweede helft vanwege noodweer heeft het Nederlandse mannenteam ook de vijfde wedstrijd gewonnen. Oranje was met 5-1 te sterk voor India.

Een vrolijke regendans door enthousiaste Indonesiërs, onweer, bliksem en heel veel regen. het gebeurt allemaal rondom de tweede wedstrijd op dag drie van de Nederlandse heren tegen India. Het duel wordt stilgelegd doordat bliksemflitsen verder voetbal onmogelijk maken, maar op de houten staantribune zorgt het Indonesische team voor het broodnodige vermaak. Soepele gebruinde heupen swingen heen en weer en korte armen vliegen door de lucht. Terwijl de druppels hun roze en blond gekleurde haren doorweken, lijken ze met elke druppel meer te genieten op de staantribunes. Voor en na deze show wordt er ook nog gevoetbald.

De eerste helft wordt gedomineerd door Oranje dat India achter de bal aan laat rennen. Van voet naar voet wordt de bal getikt, totdat een opening gevonden is en de Indiase keeper redding brengt. Dat is het spelbeeld van de eerste helft. Dankzij katachtige reddingen van de Indiase doelman bedraagt de ruststand ‘slechts’ 2-0 door goals van Sayf Farhan en Lorenzo Sambre. Met een afstandsschot maken de Indiërs vlak na rust een doelpunt, maar het blijkt slechts een eretreffer. Nederland schroeft het tempo op en beslist de wedstrijd. Een doelpunt van Mehdi Adl-Kish en twee van Zahredinne Derkaoui zorgen voor een terechte 5-1 overwinning.

Tijdens een duel waarbij David Gramsma hard in aanraking komt met het hoofd van een tegenstander raakt een Indiër gewond aan het hoofd. De Indische speler verliest hierbij een aantal keer het bewustzijn, waardoor een aftocht richting het ziekenhuis noodzakelijk is. Het is een grote smet op een spraakmakende wedstrijd.

Tekst: Berry van Asch