Homeless World Cup

Matchreport: Nederlandse dames verliezen na penalty’s van Noorwegen

By 14 September 2015 No Comments

AMSTERDAM, 14 september – De Nederlandse dames hebben vanavond de laatste wedstrijd van de derde speeldag verloren. Na een meeslepend gevecht wonnen de Noorse dames na een strafschoppenreeks.

Op veld 3 sluiten de Nederlandse dames vandaag de derde speeldag af tegen Noorwegen. Hoewel de Scandinavische dames veelal de bal in bezit hebben, maakt Kell Mansouri met een hard schot de openingstreffer voor Oranje. De Nederlandse dames spelen het hard, de tegenstander blijft rustig en combineert zich uiteindelijk naar een 1-1 ruststand.

Desiré Woensdregt wordt na rust gebracht en ze betaalt coach Van Rijswijk meteen terug met een doelpunt. Binnen een minuut schiet ze de bal laag in de hoek. De Oranje dames blijven met passie en inzet de strijd aangaan, waarbij Denise Staphorst het voortouw neemt. Ze strijdt voor iedere meter en schuwt geen duel, maar opeens is daar de gelijkmaker vanuit een vrijwel onmogelijke hoek. Enkele minuten later ligt ook de 2-3 voor de bezoekers in het Nederlandse doel. Toch verzekerd Jeniffer van de Bilt haar team met een strak schot van minimaal een punt. Penalty’s moeten de beslissing brengen wie verliest.

Als tegenover een doeltreffende penalty een misser van de tegenstander staat, is de winst een feit. Pas bij de vijfde strafschop wordt de wedstrijd definitief beslist. De Noorse speelster schiet de bal in de hoek en omdat Mansouri haar uitstekende wedstrijd niet bekroond met een doeltreffende penalty, worden de Noorse uitgeroepen tot winnaar van deze spannende strijd.

Tekst: Berry van Asch