Homeless World Cup

Matchreport: Hollandse meiden nemen heerlijk revanche

By 13 September 2015 No Comments

AMSTERDAM, 13 september – Met een 6-2 overwinning op Wales heeft het Nederlands damesteam de nederlaag in de openingswedstrijd tegen Argentinië weggespeeld.

Kijk, zo neem je revanche. De meiden van bondscoach René van  Rijswijk lieten in het duel met Wales zien dat ze niet voor spek en bonen aan de Homeless World Cup deelnemen. Aangemoedigd door een volgepakt stadion werd Wales letterlijk en figuurlijk van de mat gespeeld. Met gretig, maar doordacht spel van de oranje leeuwinnen kreeg Wales nauwelijks de kans een vuist te maken. “We speelden zoveel beter dan gisteren”, reageerde keepster Patricia. “We bleven rustig en hebben het als team goed uitgespeeld.”

Een teamprestatie, zonder enige twijfel. Kijk alleen maar naar de doelpuntenreeks die van Nederlandse voeten kwam. De meiden van Wales herstelden zich nog van de openingstreffer van Rox en vonden nog aansluiting op de treffers van Denise en Kell, maar nadat opnieuw Rox en daarna Desiré – die lekker fel doorzette – de voorsprong naar 5-2 hadden uitgebreid, was de weerstand van Wales gebroken. Rox bepaalde de eindstand uiteindelijk op 6-2.

Trots, verwoordde coach Van Rijswijk zijn gevoelens. “Maar dat was ik gisteren ook al, zeker zoals ze met de nederlaag zijn omgegaan. Ze hadden dit ook even nodig, maar je moet het dan nog wel doen. Dat is gebeurd. Nu zijn ze in het toernooi geland.”

Tekst: Nol de Vries