Homeless World Cup

Leger des Heils-gala biedt podium voor winnaars Dutch Street Cup

By 13 September 2015 No Comments

AMSTERDAM, 12 september 2015 – Spelers, coaches en vrijwilligers van de Homeless World Cup Amsterdam 2015 waren gisteravond uitgenodigd op het jaarlijkse Leger des Heils Gala. Speciale aandacht was er voor Eindhoven 1 heren en Utrecht 2 dames voor het winnen van de Dutch Street Cup 2015.

Het publiek in de Heineken Music Hall (meer dan 3.500 toeschouwers) had genoten van enkele dansoptredens toen vlaggendragers van de verschillende landen op het podium verschenen.

Supportersjaals met de tekst ‘together we’re one’ gingen heen en weer op het ritme van de muziek. Na de eerste competitiedag versterkte dit het gevoel van trots en saamhorigheid onder spelers, coaches en teams.

Directeur van Stichting Life Goals, Arne de Groote, trapte het voetbalgedeelte af met een prachtig verhaal over wat sport kan betekenen voor “kwetsbare mensen”. Na dit inspirerende verhaal was het tijd voor een bekroning van de winnaars van Dutch Street Cup seizoen 2015. Daarbij werden ook de nationale Homeless World Cup selecties uitgenodigd op het podium. Waarop een prachtig warm onthaal volgde.

Tot slot betrad oprichter van de Homeless World Cup, Mel Young het podium. Zijn speech benadrukte de droom om dak- en thuisloosheid uit de wereld te helpen. Verder zei hij dat “de organisatie wil blijven groeien om de levens van zoveel mogelijk mensen positief te kunnen veranderen”.

Tekst: Josh Engleman