Homeless World Cup

Matchreport: Overtuigende start van Nederlandse mannen

By 12 September 2015 No Comments

AMSTERDAM, 12 september – Tijdens het Wilhelmus worden nerveuze gelaatsuitdrukkingen afgewisseld met glimlachende gezichten. De Nederlandse mannen spelen vandaag de openingswedstrijd tegen Noord-Ierland.

De gasten starten met een lange periode van balbezit, maar belonen zichzelf niet met een doelpunt. Een vloeiende tegenaanval van Nederland wordt door Zahredinne Derkaoui wel afgerond met een goal. De Nederlandse nummer negen rondt een strakke voorzet van David Gramsma af. Enkele minuten later is de rolverdeling hetzelfde. Door een doeltreffend afstandsschot van Damiƫn Hall is de ruststand 3-0.

Met een paar verse krachten in het team laat coach Soufiane Touzani zijn team de wedstrijd hervatten. Mehdi adl-Kish zet zichzelf op het scorebord met een prachtig hakje. De Noord-Ieren tonen hun vechtershart en weten ook te scoren, maar de thuisploeg toont zijn surplus aan techniek en creativiteit. Met een glimlach zien de Nederlandse wisselspelers hoe de score verder oploopt. Nummer tien Sayf Farhan doet zijn rugnummer eer aan en toont zijn techniek, beweeglijkheid en scorend vermogen. Opgelucht viert coach Touzani de overwinning van zijn spelers, voordat zij de felicitaties en knuffels krijgen van de tegenstander.

Tekst: Berry van Asch