ZWOLLE,  27 maart 2015 – Zwolle is gister 14 Maatschappelijke Sportcoaches rijker geworden. Het veertiental deelnemers ontving het certificaat Maatschappelijke Sportcoach na het behalen van de cursus uit handen van Marcus-Jan Schiere en gaan aan de slag met het maatschappelijke sportprogramma Dutch Trainee Cup.

De Dutch Trainee Cup is een participatieprogramma van Stichting Life Goals. Met de Dutch Trainee Cup sporten kwetsbare mensen, verbeteren hun gezondheid en voeren vrijwilligersactiviteiten uit voor een sportvereniging. De nieuwe Maatschappelijke Sportcoaches worden de kartrekkers van dit sportprogramma, die in samenwerking met Macs Moves Zwolle, Leger des Heils en voetbalvereniging s.v. Zwolle onlangs in Zwolle gestart is.

Om het cerficitaat Maatschappelijke Sportcoach te behalen, organiseerden de cursisten vandaag een eigen sportactiviteit. – De cursisten organiseerden een sportdag voor kwetsbare mensen . Het resultaat was nog mooier dan verwacht. Bijna dertig deelnemers uit alle lagen van de bevolking – ouderen, jongeren, mannen, vrouwen – kwamen vanuit Zwolle, Apeldoorn en Enschede om gezamenlijk te sporten.  Onder leiding van de Maatschappelijke Sportcoaches werd knotshockey, trefbal, tennis en voetbal gespeeld waarbij sportiviteit en plezier centraal stonden. Na afloop was de vreugde van de gezichten van de deelnemers af te lezen en werd er in de kantine van s.v. Zwolle nog even nagepraat onder het genot van een broodje en een kopje koffie. Stichting Life Goals feliciteert deze splinternieuwe groep Maatschappelijke sportcoaches en hoopt in de toekomst nog veel met hen te mogen samenwerken.

Dutch Trainee Cup
De Dutch Trainee Cup is een participatieprogramma dat bestaat uit sporten, verbeteren van gezondheid en het uitvoeren van vrijwilligersactiviteiten. De deelnemers worden lid van hun favoriete sportclub en worden daar gedurende een seizoen door onze opgeleide Maatschappelijke Sportcoach zowel op sportief- als op maatschappelijk gebied intensief begeleid, met als doel het zetten van de eerste stappen naar een baan. De Maatschappelijke Sportcoaches spelen hierin een belangrijke rol.  Zij hebben ervaring vanuit hun eigen vakgebied, en doen daarbij tijdens de cursus kennis op gebied van zelfinzicht, team- en persoonlijke ontwikkeling op, en organiseren sportactiviteiten. Hierdoor kunnen zij aan de slag met een speciaal sportprogramma, zoals de Dutch Trainee Cup.

Provincie Gelderland, Stichting Life Goals, Gelderse Sport Federatie en Federatie Opvang bundelen krachten om professionals en vrijwilligers in de sport en zorg- en welzijninstellingen tot Maatschappelijk Sportcoaches op te leiden in de provincie Gelderland. Ben of ken jij een Gelderse Sportcoach en heb je  interesse in de cursus stuur dan een mail naar: info@stichtinglifegoals.nl