RHEDEN, 17 november – Provincie Gelderland is na maandagavond elf Maatschappelijke Sportcoaches rijker. De groep Maatschappelijke Sportcoaches zijn afkomstig van verschillende Gelderse zorg- en welzijninstellingen en ontvingen hun certificaat Maatschappelijke Sportcoach bij voetbalvereniging Rheden na het organiseren van een sport- en beweegavond voor kwetsbare mensen. De avond was onderdeel van een vierdaagse cursus die in Gelderland georganiseerd wordt door Stichting Life Goals, in samenwerking met de Gelderse Sport Federatie en Federatie Opvang. Met financiële steun van Provincie Gelderland worden de komende drie jaar tweehonderd Maatschappelijke Sportcoaches opgeleid.

Bij VV Rheden werd tijdens de drie uur durende sport- en beweegavond een keur aan kennismakingspellen, coördinatiespellen, parcours, vechtsport, flagfootball, knotshockey en voetbal aangeboden. Ook werd er voor aanvang van de sportactiviteiten gezamenlijk soep en broodjes gegeten. De avond vormde het sluitstuk van de eerste editie cursus Maatschappelijke Sportcoach Gelderland. Tijdens de cursus ontvingen de elf deelnemers handvatten om kwetsbare mensen te begeleiden en stimuleren om te gaan sporten. Na de succesvolle sportavond, was het enthousiasme zichtbaar af te lezen van de nieuwe Maatschappelijke Sportcoaches.

De avond werd afgerond met de uitreiking van het certificaat Maatschappelijke Sportcoach door cursuscoördinator Wessel Schaling. “Ik denk dat dit voor zowel de cursisten als voor ons bij Stichting Life Goals een leerzame ervaring is geweest. Deze groep zal een belangrijke bijdrage leveren aan de professionalisering van het sport- en beweegaanbod voor kwetsbare mensen in Gelderland. Tegelijk zijn ze een inspirerend voorbeeld voor de bijna tweehonderd Gelderse professionals en vrijwilligers uit de georganiseerde sport- en zorgwereld die Stichting Life Goals, Gelderse Sport Federatie en Federatie Opvang de komende drie jaar in de provincie Gelderland gaan opleiden.”

Cursus Maatschappelijke Sportcoach
De vierdaagse cursus Maatschappelijke Sportcoach gaat in op diverse onderwerpen waarbij zelfinzicht, teamgeest en persoonlijke ontwikkeling en het organiseren van sportprogramma’s voor kwetsbare mensen centraal staan. De cursus is bedoeld voor sportverenigingen en zorg- en welzijninstellingen en heeft als doel de cursisten kennis en handvatten op te laten doen om een gepast sportaanbod te organiseren voor kwetsbare mensen.

Provincie Gelderland, Stichting Life Goals, Gelderse Sport Federatie en Federatie Opvang bundelen krachten om professionals en vrijwilligers in de sport en zorg- en welzijninstellingen tot Maatschappelijk Sportcoaches op te leiden in de provincie Gelderland. Ben of ken jij een Gelderse Sportcoach en heb je  interesse in de cursus stuur dan een mail naar: info@stichtinglifegoals.nl