Dutch Street CupHomeless World Cup

Dutch Street Cup-speelsters uit Leeuwarden gehuldigd tijdens eredivisieduel Cambuur

By 5 October 2014 No Comments

LEEUWARDEN, 5 oktober 2014 – De dames van Dutch Street Cup Leeuwarden zijn vanavond in Leeuwarden gehuldigd tijdens het eredivisieduel Cambuur – Dordrecht (4-1). Het damesteam won op 12 september in Amsterdam de nationale titel en komt daardoor van 19-16 oktober in actie op de Homeless World Cup in Chili, het wereldkampioenschap straatvoetbal voor dak- en thuislozen.

In de rust betraden de kersverse kampioenen het veld van het volgepakte Cambuurstadion. Omdat de thuisploeg op dat moment verdienstelijk met 2-0 leidde, zat de sfeer er goed in. Onder luid applaus maakten de dames met hun trainer Rene van Rijswijk (oud-Cambuurspeler) een ereronde over het veld. De huldiging was een prachtige bekroning op een jaar lang trainen voor de Dutch Street Cup, waar ruim veertig teams met spelers uit de Maatschappelijke Opvang aan deelnemen.

Huldiging Cambuur

Het team uit Leeuwarden won op 13 september de damescompetitie van de Dutch Street Cup. Zij versloegen op het Museumplein verrassend de Amsterdamse dames. Bij de heren won Amsterdam Zuidoost van Den Haag. Beiden teams reizen 17 oktober naar Chili voor de Homeless World Cup, dat in september 2015 in Amsterdam georganiseerd wordt door Stichting Life Goals. De teams in Chili zijn te volgen via: dutchstreetcup.nl/chili.