Dutch Street CupHomeless World Cup

ReShare overhandigt winnaars Dutch Street Cup tweeduizend euro

By 19 September 2014 No Comments

Leger des Heils ReShare heeft Amsterdam Zuidoost en Leeuwarden-dames zaterdag 13 september op het Museumplein een cheque ter waarde van tweeduizend euro overhandigd. Het geldbedrag is verzameld met een side-event en wordt benut tijdens de Homeless World Cup 2014 in Chili, waar de winnaars van de Dutch Street Cup van 19 tot 26 oktober in actie komen.

De cheque werd na de prijsuitreiking van de Dutch Street Cup door Simon Smedinga, directeur van ReShare overhandigd aan trainer Rene van Rijswijk van Cambuur Leeuwarden. Het geldbedrag is tot stand gekomen door het side-event WK KNALLEN, dat tijdens alle twintig Dutch Street Cup-evenementen in Nederland plaatsvond. Toeschouwers van de Dutch Street Cup konden voor een kleine bijdrage hun voetbalskills meten op de digitale sutu-wall van Yalp. De speeltoestellen-leverancier verhoogde het ingezamelde bedrag met vijfhonderd euro, waardoor het totaalbedrag steeg naar tweeduizend euro.

WK-KNALLENWK-Knallen tijdens de Dutch Street Cup op het Museumplein in Amsterdam

Leger des Heils ReShare
Leger des Heils ReShare is partner van Stichting Life Goals en heeft met WK KNALLEN het afgelopen Dutch Street Cup-seizoen aandacht gevraagd voor kledinginzameling. Het bedrijf hergebruikt of verkoopt kleding tegen sociale prijzen aan mensen die moeten rondkomen van een minimum. Het merendeel wordt verkocht aan sorteerbedrijven, waarmee het hulpaanbod van het Leger des Heils (waaronder de Dutch Street Cup) wordt gesteund.

Kledinginzameling voor sportverenigingen
Ook sportverenigingen in Nederland kunnen kleding inzamelen. Hiermee verdient de sportvereniging inkomsten voor eigen clubkas en ondersteunt tegelijkertijd de Dutch Street Cup. Leger des Heils ReShare voorziet de vereniging van communicatiemiddelen om inzamelingsacties tot een groot succes te maken. Mail voor meer info naar: actie@reshare.nl