HARDERWIJK 14 JUNI 2014 –  In Harderwijk zijn afgelopen zaterdag twaalf nieuwe Maatschappelijke Sportcoaches gecertificeerd door tijdens de Aaltjesdagen hun praktijkopdracht te voltooien. De cursisten hadden naast de jaarlijkse Dutch Street Cup een straatvoetbaltoernooi georganiseerd waarin verschillende gemeenten van Noord-Veluwe werden vertegenwoordigd door mensen uit diverse zorginstellingen. Met het behaalde certificaat  en deze praktijkervaring op zak zijn er weer een groep Maatschappelijke sportcoaches klaargestoomd om sport in te zetten voor mensen uit deze bijzondere doelgroep.

In samenwerking met de gemeente Harderwijk en Veld42 bood Stichting Life Goals voor het tweede achtereenvolgende jaar de cursus aan in de Veluwe.  Dit jaar was de beurt aan Nunspeet en omgeving. Het bijzondere aan het deelnemersveld was dat iedereen op zijn of haar manier ervaring had met, of in aanraking is geweest met de doelgroep. Dit leidde tot boeiende verhalen en een interessante dialoog tussen de deelnemers.

Gedurende de cursusdagen werden zij begeleid door cursusleider en sportpsycholoog Oliver de Koning waarbij diverse onderwerpen, zoals teamontwikkeling,  persoonlijke ontwikkeling, zelfvertrouwen en zelfredzaamheid ter sprake kwamen. Bovendien stond de cursus volledig in het teken van het door de deelnemers georganiseerde straatvoetbaltoernooi. Het resultaat was een mooie dag voor een behoorlijke groep deelnemers waarbij plezier centraal stond. ‘Iedereen heeft vandaag een leuke dag gehad en dat is het belangrijkste voor deze jongens. Jullie hebben het knap gedaan en ik hoop in de toekomst met jullie samen te kunnen werken’,  aldus Kees Grovenstein (eigenaar Veld42) bij de certificaatuitreiking. Stichting Life Goals wil de geslaagde cursisten ook graag feliciteren en succes wensen in de toekomst!