Dutch Street Cup

Zonovergoten Dutch Street Cup in hartje Assen

By 21 May 2014 No Comments

ZEIST, 21 mei 2014 – Het Koopmansplein, hartje Assen, ligt er stralend bij. Zonovergoten, de terrassen ondanks het vroege tijdstip al vol. “Jullie hebben de eerste zomerse dag meegenomen,” lacht de eigenaar van de Drentse Gebakkraam. Hij heeft een onbelemmerd uitzicht op het Dutch Street Cup toernooi en zal de hele dag de wedstrijden volgen. Dat soms een bal in de kraam belandt, neemt hij op de koop toe.

Op het veld wordt al druk geoefend. De spelers van team Assen zijn er helemaal klaar voor. “We hebben dit jaar al twee keer een finale verloren, deze keer moet het lukken,” verzucht de keeper. “Spelers klaar, scheids klaar, ballen maar,” roept dj Pepe om klokslag 11.00u. Het Dutch Street Cup toernooi Assen is begonnen. “Ze gaan er helemaal voor”, zegt een toeschouwer die de verrichtingen van het team Assen volgt.. “Dit is geen slappe hap.” Ook coach Mark Vissers doet een duit in het zakje. Hij schreeuwt zich de longen uit het lijf en staat zijn team de hele wedstrijd met raad en daad bij. “Zo hoort een trainer te zijn”, zegt mijn kompaan goedkeurend. “Eén met je team.”

assenfoto

Rond 12.00 uur meldt wethouder Albert Smit zich voor de kick off. Hij heeft duidelijk zin in de penalty’s en gaat alvast in training bij de WK Knalmuur. ” Hij heeft zijn voetbalschoenen vergeten”, lacht zijn dochter. “Dondert niet”, zegt hij kortaf. “Met deze instappers lukt het ook wel”. Het blijkt geen loze belofte te zijn. Bij het penaltyschieten geeft hij Niels van der Weerd en Ronnie Damhuis het nakijken en eindigt op de eerste plaats. ” Kwestie van politieke ervaring”, lacht hij. “Rechts schieten en links erin jensen. Succes verzekerd!” En weg is hij alweer, op naar de volgende verplichting.

In de loop van de middag stroomt het Koopmansplein vol. De terrassen zijn tot de laatste stoel bezet en een nimmer aflatende stroom passanten schuifelt voorbij. “Maak ze in”, scandeert een toeschouwer als team Assen tegen aartsrivaal Groningen aantreedt. Het is een derby van de eerste orde die ondanks de aanmoedigingen van het publiek door Groningen wordt gewonnen. De finale tussen Noord Veluwe 1 en Groningen wordt op het scherp van de snede gespeeld. Beide teams houden de stand lange tijd in evenwicht. Noord Veluwe wint uiteindelijk met een punt verschil. Voor team Assen zat een derde finale er helaas niet in deze keer. ” Volgende keer beter”, troost Mark Vissers zijn team. “Er komen nog wedstrijden zat”.

De Fair Play Cup voor het meest sportieve spel gaat naar team Zwolle. ” Het is wel een wisselbeker hoor”, roept een speler van Assen. “Volgend jaar houden we hem hier”. Dutch Street Cup Assen eindigt zoals het begon. Met veel sportiviteit en inzet. De Dutch Street Cup ten top.

assenwinnaar

Noord-Veluwe kroonde zich tot dagwinnaar in Assen

assenfairplay

Het team van Zwolle met de Fair Play prijs