Dutch Street Cup

Stralende spelers en speelsters bij vierde Dutch Street Cup

By 15 June 2016 No Comments

De Aaltjesdagen, de start van het toeristenseizoen, is jaarlijks een van de hoogtepunten in Harderwijk dat zich zaterdag weer een uitstekend gastheer toonde voor de teams uit de Dutch Street Cup. Terwijl duizenden bezoekers over de boulevard flaneerden en een glimp opvingen van het voetbalfestijn, maakten de spelers en speelsters er opnieuw een groot voetbalfestijn van dat keer op keer sfeervoller en gezelliger lijkt te worden. ‘Maar dat komt ook omdat de teams elkaar nu een paar keer hebben gezien en elkaar dus steeds beter gaan leren kennen’, was de verklaring van Gerben, de keeper van Apeldoorn.

DSC Harderwijk 11-06-2016-39

Hij glunderde en liep met een big smile van oor tot oor over het terrein rond, want ook zijn naam schalde halverwege de dag uit de luidsprekers. Samen met zeven lotgenoten en acht meiden stapte hij onder luid gejuich het podium op toen bondscoach René van Rijswijk de twee selecties presenteerde die Nederland gaan vertegenwoordigen bij de Homeless World Cup 2016 in juli in Glasgow. Die zestien internationals straalden meer dan het waterige zonnetje die zaterdag door een hardnekkig wolkendek trachtte te breken. De traktatie die daarna door de internationals werd uitgedeeld – romige oranje tompoucen – vond gretig aftrek. En niet alleen om op te eten, bleek uit het rondvliegende slagroom een fractie later.

DSC Harderwijk 11-06-2016-340

Datzelfde podium bood over de hele dag de kunstzinnige leden van de Dutch Street Cup een open platform om zich ook eens van een andere kant te laten zien. Naar het oordeel van de jury kwam Dennis van Noord-Veluwe het podium op met de meest opvallende en unieke act. In de voetballer blijkt een rapper verstopt te zitten. Hij bemande het podium aan het eind van de dag met de jongens van Utrecht All Stars en de meiden van Noord-Veluwe die de Fair Play Cup in ontvangst mochten nemen. Miss Aaltje – het gezicht van de Harderwijkse Aaltjesdagen – mocht ook nog een prijs uitreiken aan Diego Visser als speler van de dag.

Want naast gebak, gezelligheid, muziek en dans bestaat het sportieve festival om de Dutch Street natuurlijk ook uit straatvoetbal en dat stond zaterdag in het teken van de laatste kans om zo hoog mogelijke uitgangspositie voor de finales in Groningen – 9 juli – te verwerven. En daar werd als vanouds vol overgave voor gestreden. Bekijk alle foto’s op onze facebook!

DSC Harderwijk 11-06-2016-708