Erik Scherder

Professor Klinische Neuropsychologie

Erik Scherder

Professor Klinische Neuropsychologie

“Sporten heeft directe invloed op beloningscentrum hersens”

Sport en bewegen is voor iedereen goed, zegt Erik Scherder, maar zeker voor de deelnemers aan de programma’s van Life Goals.

“Supermooi dat ik bij Stichting Life Goals betrokken ben! Echt, als ik uit mijn hart spreek, dan vind ik het prachtig dat mensen die om welke reden dan ook de boot hebben gemist in het leven worden geholpen weer iets van het leven te maken. Sporten, bewegen, lid zijn van een team of een club is voor iedereen goed, maar voor deze mensen in het bijzonder. Je doet weer mee, krijgt complimenten, nieuwe contacten. Als ik dit kan, denken ze dan, dan kan ik ook wat anders.”

“Voor deze mensen, en dat bedoel ik niet chargerend hè, want in feite werkt het voor iedereen net zo, maar voor deze mensen is sport en bewegen juist goed. Het heeft een directe invloed op het beloningscentrum van je hersenen. Dit deel van je hersenen zorgt ervoor dat je je goed voelt. En als je je goed voelt, kom je in beweging. Daar draait het bij Life Goals om.”

Meer informatie over Stichting Life Goals