Missie, Visie, Kernwaarden

Missie

Life Goals wil bijdragen aan een samenleving waarin niemand buitenspel staat. Wij gebruiken de kracht van sport om mensen te inspireren weer mee te doen.

Visie

Life Goals ontwikkelt baanbrekende sportprogramma’s om sociale doelen te realiseren. Binnen al onze programma’s gebruiken wij de kernelementen uit de sport als metafoor voor het leven. Daarmee inspireren we mensen die het zelf (even) niet meer redden.

Kernwaarden

Life Goals streeft een aantal kernwaarden na. Deze waarden brengen wij tot uiting in onze handelswijze naar elkaar en naar derden.

Inspirerend

Als er iets is, wat de mensen die wij verder willen helpen nodig hebben, is het inspiratie. Voor de meesten geldt dat hun leven door tal van factoren ernstig is ontregeld. De weg naar herstel is lang en begint met een sprankje hoop. Onze programma’s bieden inspiratie. Inspiratie om zelf de draad weer op te pakken.

Sportief & Fit

Er zijn vele manieren om mensen te inspireren en verder te helpen, maar er zijn weinig middelen zo effectief als sport. Het maakt niet uit wat je achtergrond is, sport brengt mensen bij elkaar, zorgt voor discipline en plezier. Bovendien helpt het doelen te stellen in het leven: de Life Goals.

Ondernemend & Verbindend

Alles wat wij ondernemen, doen wij samen. Zo brengen wij in onze programma’s mensen uit de sport- en zorgwereld bij elkaar. Als het moet bewandelen wij ongebaande paden. Zo ontstaan nieuwe netwerken die daadwerkelijk het verschil kunnen maken voor onze deelnemers.

Oog voor talent

Wij geloven dat iedereen talent heeft, maar dat niet iedereen het weet aan te spreken. Dankzij onze programma’s komen verborgen talenten boven en gaan mensen met meer zelfvertrouwen de toekomst tegemoet.

Met een hart voor mensen

Wij zijn betrokken bij de mensen die onze programma’s volgen. Wij weten in welke situatie ze verkeren en welke tegenslagen ze hebben gehad. De betrokkenheid gaat verder dan af en toe een praatje maken; als het moet lichten wij ze uit bed om bij een training te zijn. Liefst staan wij midden in het veld zodat wij exact weten wat er speelt en zo nodig hierop kunnen inspelen.

Hands-on

Bij Life Goals zijn we niet zo van strikte hiërarchie en taakverdeling: iedereen stroopt graag de mouwen op.

Meer informatie over Stichting Life Goals