Life Goals Den Haag

Over Life Goals Den Haag

Life Goals Den Haag biedt sportprogramma’s aan en doet dit aan de hand van de Life Goals Methodiek. Hierbij kan ieder op zijn eigen niveau sporten. Niet winnen en presteren maar plezier hebben in wat je doet is waar het om draait bij de Life Goals activiteiten in Den Haag.

Life Goals Den Haag verbindt Haagse zorginstellingen, sportaanbieders, belangenorganisaties en de gemeente. Dankzij deze nieuwe coalitie wordt er een sport- en beweegaanbod gecreëerd voor mensen waarvoor het reguliere sportaanbod vaak niet toegankelijk is. Denk hierbij aan statushouders, (ex-) daklozen, mensen die kampen met multiproblematiek en (ex-) verslaafden. Mensen die om welke reden dan ook voor even zijn  vastgelopen in hun leven.

Dit sport- en beweegaanbod wordt uitgevoerd door Maatschappelijke Sportcoaches die in vier Haagse wijken en bij zes verschillende sportverenigingen in Den Haag actief zijn. De coaches begeleiden de deelnemers bij de wekelijkse sportactiviteiten, de Life Goals Sessies en het deelnemen aan de Life Goals Festivals.

Life Goals Den Haag biedt twee verschillende activiteiten aan:
Activiteit in de wijk:
Op Krajicek Playgrounds en Cruyff Courts in de stadsdelen Scheveningen, Centrum, Laak en Loosduinen is er een wekelijks sport- en beweegprogramma op vaste dagen en tijden. Deelname is kosteloos en de activiteiten staan onder leiding van één van de ervaren Maatschappelijke Sportcoaches.

Activiteit bij de sportvereniging:
Bij zes bestaande sportverenigingen wordt er een wekelijks sportaanbod georganiseerd door een ervaren Maatschappelijk Sportcoach.

Deelnemende verenigingen zijn;
Haagse Directe (Boksen), Kalinko (Volleybal), RAS (Voetbal), Breekpunt (Tennis), AV Sparta (Atletiek/Hardlopen) en Haags Hip-Hop Centrum (Streetdance/Hip-Hop/Breakdance).

Aanmelden voor de activiteiten kan uitsluitend via: https://www.reakt.nl/wat-bieden-we/leefstijl/lifegoals

Samenwerkingspartijen:
Reakt, Kessler Stichting, Straatconsulaat, Stichting Werkgevers Sportclubs Den Haag, Gemeente Den Haag en alle betrokken sportverenigingen en wijkverenigingen.

Stichting Life Goals Nederland
Life Goals Den Haag is onderdeel van het Stichting Life Goals Nederland netwerk. Stichting Life Goals Nederland werkt met lokale Life Goals Programma’s die in hun omgeving sportprogramma’s voor kwetsbare mensen aanbieden.

Activiteiten Life Goals Amsterdam

hikmet.weeling@stichtinglifegoals.nl

Life Goals Den Haag

Partners