Algemeen

Life Goals trapt project af waarin ondernemers sportprogramma’s opzetten bij sportvereniging

By 6 October 2016 No Comments

6 oktober 2016 – Op het KNVB-Sportcentrum in Zeist zijn vandaag veertien ondernemers gestart met een nieuw maatschappelijk programma. Op initiatief van Stichting Life Goals wordt een opleidingstraject aangeboden voor ondernemers die vanuit een sportvereniging een Life Goals programma gaan opzetten.

Life Goals richt haar programma’s op o.a. dak- en thuislozen, verslaafden, multi-probleemgezinnen en tienermoeders. “En dat is nodig,” licht Arne de Groote toe tijdens de openingsbijeenkomst. “1% van de volwassenen in Nederland is zeer kwetsbaar. Dan spreek je ongeveer over 100.000 mensen in Nederland. Deze mensen kampen met meervoudige problemen op verschillende leefdomeinen en krijgen veelal niet de hulp die zij nodig hebben om zich in de samenleving te handhaven.”

Volgens De Groote kan sport het verschil maken. “Sport kan het vonkje zijn, de inspiratie om het leven weer op te pakken. Sinds het bestaan van Life Goals in 2010 hebben onze Maatschappelijke Sportcoaches duizenden mensen op weg geholpen. Vandaag start voor ons een volgende fase waarin we onze kennis willen overdragen aan goede mensen die ons gedachtegoed verder gaan uitrollen.”

Life Goals wordt ondersteund door de KNVB. Dit omdat Life Goals een bijzondere doelgroep aan het sporten brengt die elke steun kan gebruiken. Met de nieuwe KNVB pijler “KNVB Samen” wil de KNVB organisaties en initiatieven ondersteunen die bijdragen aan “Voetbal om van te houden” (dat wil zeggen: verbinden, ontwikkeling, plezier, winnen, voor iedereen). Dit doet de KNVB door een bijdrage te leveren met het netwerk, de kennis en de faciliteiten die de KNVB ter beschikking heeft.

De steden waar de Life Goals-ondernemingen starten zijn Almere, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Enschede, Leerdam, Leiden, Nijmegen, Zaanstreek, Zeist en Zutphen.