Life Goals Apeldoorn

Wij zijn er trots op om op 27 augustus als Life Goals Apeldoorn gastheer te zijn tijdens het landelijke sport- en beweegfestival waar alle deelnemers en betrokkenen van alle Life Goals in Nederland voor worden uitgenodigd. En de aanmeldingen voor deelname stromen binnen. In samenwerking met zorginstellingen en sportclubs bieden we sport- en beweegactiviteiten aan voor mensen die door het sociale netwerk zijn gevallen. Daarmee bieden we hen structuur en plezier. We hebben inmiddels ondervonden dat dit goed werkt en er kansen zijn om mensen weer een plek in de samenleving te geven.

In 10 jaar tijd is het aantal dak- en thuislozen verdubbeld, zijn wachtlijsten voor de (jeugd)GGZ langer geworden en is het toekomstperspectief voor jongeren versomberd. Stichting Life Goals ziet het als dé opdracht voor een nieuw kabinet om de sociale samenhang in Nederland te herstellen. Eén van de instrumenten daarvoor is sport. Inzetten op sportprogramma’s voor specifieke groepen, zoals sociaal kwetsbaren, is een krachtig instrument.

Wat gaan we doen?
Tijdens de dag zullen er ook verschillende activiteiten georganiseerd worden zoals wandelen, hardlopen en kickboksen. Tussen de middag zal er een gezonde lunch geregeld. Voor, tijdens en na het voetbaltoernooi ontmoeten we elkaar, hebben we plezier, zijn we sportief en is iedereen gelijk. Hiermee haken we met dit voetbaltoernooi aan op de kernwaarden van Life Goals Nederland en de samenwerkingspartners uit Apeldoorn.

In de ochtend vindt er voor genodigden een panelgesprek plaats om de meerwaarde van Life Goals te laten zien, maar zeker ook om met elkaar naar de toekomst te kijken en wat Apeldoorn daarin kan betekenen.

09.30 uur               Ontvangst
10.00 uur                Opening en start voetbaltoernooi
10.30 uur                Panelgesprek over toekomst en doelen met genodigden
11.00 uur                1e ronde clinics kickboksen, hardlopen en wandelen
12.15 uur                 Lunch
13.00 uur                2e ronde clinics kickboksen, hardlopen en wandelen
13.00 uur                (kruis)finales voetbaltoernooi
15.30 uur                Prijsuitreiking

Life Goals Apeldoorn

De sport- en beweegactiviteiten

• Voetbal (5 tegen 5) op gras. Het Apeldoornse toernooi biedt ruimte aan maximaal 20 voetbalteams. Partner van dit voetbaltoernooi is A.V.V. Columbia.
  • Hardlopen o.l.v. AV Veluwe door de prachtige Veluwse omgeving. De Apeldoornse omgeving is prachtig om hard te lopen. Voor de beginners hebben we laagdrempelige hardloopclinics en voor de ervaren lopers onder ons hebben we een prachtig parcours uitgezet, die we gezamenlijk gaan lopen.Kickboksen o.l.v. The Gym.
  • Kickboksen kan op verschillende niveaus aangeboden worden en dat doen we deze dag ook. Heb je nog geen ervaring dan ben je van harte welkom. Heb je al wel ervaring, dan ben je ook van harte welkom. Samen gaan we de sport ervaren.
  • Wandelen o.l.v. Apeldoornse wandelaars. De Apeldoornse omgeving is een prachtige omgeving om te voet te ontdekken. Ben je een beginner of een ervaren loper, je bent altijd om gezamenlijk met ons de omgeving te verkennen.

Voetbalvereniging Columbia, Winkeweijertlaan 80, te Apeldoorn

Van harte welkom
We zien uw komst graag tegemoet en om u goed te ontvangen, is het fijn als u uw komst van te voren aanmeldt via Life Goals | Sportstimulering (accres.nl)