Life Goals Awards voor Nijmegen, Rotterdam en Utrecht/Noord-Veluwe

By 13 December 2016 No Comments

ZEIST, 13 december 2016 – Stichting Life Goals reikt eerste Awards uit aan Life Goals Ondernemers en Maatschappelijke Sportcoaches

Voor het eerst in haar bestaan heeft Stichting Life Goals de Life Goals Awards uitgereikt. Arne de Groote, directeur van Stichting Life Goals, reikte de awards op 13 december in Zeist uit aan Life Goals Ondernemer Rik Jansen(Nijmegen) en de Maatschappelijk Sportcoaches Kees Grovenstein(Utrecht/Noord-Veluwe) en Miriam Oomen(Rotterdam).

Met de Life Goals Awards wil de stichting haar waardering uitspreken in mensen die het gedachtegoed en de aanpak van Life Goals gebruiken om kwetsbare mensen te helpen. Aan de Award is een geldbedrag van €1.000 verbonden.

Rik Jansen Life Goals Ondernemer van het jaar 2016
Bij de Awards voor Life Goals Ondernemers vielen de plannen van Rik Jansen uit Nijmegen het beste in de smaak bij de jury. “Vooral de plannen op lange termijn zijn gedegen en helder uitgewerkt. Rik heeft een heldere visie en is al ver in het vormen van zijn lokale coalitie. In combinatie met zijn overtuigende pitch, was dit voor ons de terechte winnaar”, aldus Suzanne Davis, lid van de jury. De jury bestond uit Cornel Vader, directeur Welzijns- en Gezondheidszorg Leger des Heils, oud-KNHB voorzitter Johan Wakkie en Suzanne Davis, programmamanager bij Adessium Foundation.

Kees Grovenstein en Miriam Oomen Maatschappelijk Sportcoaches van het jaar 2016
Stichting Life Goals reikte ook een Award uit aan de Maatschappelijke Sportcoach van het Jaar. Die prijs was voor Kees Grovenstein(Utrecht/Noord-Veluwe) en Miriam Oomen(Rotterdam). Beide coaches werden geprezen voor hun jarenlange- en onuitputtelijke inzet die zij hebben getoond in het uitvoeren van maatschappelijke sportactiviteiten. Beide coaches zijn al sinds jaar en dag verbonden aan Stichting Life Goals.

Life Goals werkt met een poule aan zelfopgeleide sportcoaches. Zij verzorgen volgens een beproefde methode sportprogramma’s en begeleiden deelnemers ook op sociaal gebied. De coaches hebben kennis van de vaak complexe situaties en meervoudige problemen waar deelnemers aan de programma’s mee te maken hebben.