Opleidingen

Onze opleidingen koppelen theorie aan praktijk.

Opleidingen

Iedereen die voor Life Goals aan de slag gaat, krijgt een opleiding aangeboden.

Dat is belangrijk, want uit ervaring en uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat de juiste begeleiding essentieel is voor het succes van onze sportprogramma’s en het in beweging brengen van de doelgroep. Daarom hanteert Life Goals een vaste methodiek, gebaseerd op praktijkervaring en wetenschappelijk onderzoek. Iedereen die namens Life Goals opereert, maakt zich deze aanpak eigen.

De Life Goals Academie stelt de cursussen zelf samen. Onze opleidingen worden verzorgd door ervaren docenten. Dat zijn mensen die nauw betrokken of in dienst zijn van Life Goals. Ze weten waar ze het over hebben, kennen de praktijk en de uitdagingen waar de cursisten mee te maken krijgen.

De Life Goals Academie verzorgt niet alleen opleidingen voor professionals uit de zorg en sport, maar ook voor vrijwilligers en deelnemers van onze projecten.

Met onze opleidingen creëren we groeimogelijkheden voor onze deelnemers. Voor deelnemers die klaar zijn voor de volgende stap en zelf een cruciale rol gaan spelen binnen lokale projecten. De afgelopen jaren hebben we zo honderden mensen geholpen zichzelf te ontwikkelen. Vele deelnemers aan onze programma’s staan nu voor de groep. Dat is persoonlijke ontwikkeling, daar doen wij het voor.

In al onze opleidingstrajecten koppelen we de theorie aan de dagelijkse praktijk.

Afgestemd op de specifieke cursus of opleiding worden concrete praktijkcases besproken en word theoretische kennis overgebracht. Deelnemers krijgen aan het einde van hun opleiding een certificaat uitgereikt.

De Life Goals Academie verzorgt diverse workshops, trainingen en cursussen, waarvan de cursus tot Life Goals Maatschappelijke Sportcoach centraal staat.  Daarnaast verzorgt de Academie cursussen op maat.

Bij vragen of interesse kunt u ons mailen op info@stichtinglifegoals.nl

Cursus Life Goals Maatschappelijk Sportcoach

Wij leiden alle sportcoaches die voor Life Goals projecten aan de slag gaan op tot Maatschappelijke Sportcoach.

Wij leiden alle sportcoaches die voor Life Goals stichtingen aan de slag gaan op tot Maatschappelijke Sportcoach.

Alle Maatschappelijke Sportcoaches hebben hetzelfde doel: met sport mensen inspireren zichzelf te ontwikkelen. Op sportief, maar vooral op sociaal- en maatschappelijk gebied.

De Maatschappelijke Sportcoach richt zich op de persoonlijke ontwikkeling van deelnemers.

Een sportcoach is dus verantwoordelijk voor het uitvoeren van de werkwijze van Life Goals. Componenten hiervan zijn het verzorgen van sporttrainingen, het invullen van de Life Goals Monitor, het geven van Life Goals Sessies en het begeleiden van het team op onze landelijke Life Goals Festivals. Bovenal is de coach verantwoordelijk voor het creëren van de juiste omstandigheden waaronder deelnemers kunnen werken aan hun persoonlijke ontwikkeling.

De cursus Maatschappelijke Sportcoach is gericht op verschillende doelgroepen. Zo maken we altijd een mix van zorg- en sportmedewerkers en proberen we deze twee werelden met elkaar te verbinden.

Voor deelnemers die klaar zijn voor een volgende stap is er ook een aparte versie van de cursus voor Maatschappelijke Sportcoach: de cursus tot Assistent Maatschappelijke Sportcoach. Zo kunnen onze deelnemers zich verder door ontwikkelen.

Het curriculum bestaat uit verschillende modules, waaronder:

• Sport in onze maatschappij
  • Sport voor Life Goals
  • Life Goals Methodiek
  • Zelfinzicht
  • Team- of groepsontwikkeling
  • Praktijk (het veld op)
  • Persoonlijke ontwikkeling
  • Praktijkopdracht

De cursus is een praktijkgerichte kennisverrijking voor iedereen die sport wil inzetten als middel om anderen vooruit te helpen in hun persoonlijke ontwikkeling.

De kosten van de cursus bedragen eenmalig €850,- (exclusief BTW) per cursist. Dit is inclusief lesmateriaal, lunch tijdens cursusdagen, en de certificering. De cursusdagen zijn opgebouwd uit veel verschillende werkvormen, zowel theoretisch als praktisch.

Cursussen op maat

Stichting Life Goals verzorgt ook cursussen op maat.

Meestal zijn dat trainingen voor specifieke doelgroepen waarvoor het nodig is dat we modules uit bestaande trainingen aanvullen, combineren of weglaten. In alle gevallen betreft het cursussen waarin ‘sport als middel’ centraal staat.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan een training of cursus over sport als middel aan uw organisatie. Of een cursus waarbij wij deelnemers uit onze programma’s opleiden tot Maatschappelijke Sportcoach of scheidsrechter op onze evenementen. Ook zijn wij en onze kennis in te huren voor congressen en evenementen.

Meer informatie over Stichting Life Goals