Nieuwegein, 28 september 2018 – Op uitnodiging van de Zorg van de Zaak Foundation was Life Goals Nederland aanwezig op het jaarlijkse Zorg van de Zaak Congres in Nieuwegein. Hier gaf Life Goals Nederland twee maal een inspirerende workshop over ‘sport als middel’. De foundation is sinds 2017 partner van Stichting Life Goals Nederland en steunt de organisatie bij het verwezenlijken van nieuwe Life Goals Programma’s.

De Zorg van de Zaak Foundation filosofie
De Zorg van de Zaak Foundation heeft als doel om bevolkingsgroepen of individuen in achterstandssituaties te ondersteunen bij problemen op sociaal, psychisch, medisch of lifestylegebied. Dit doen ze door maatschappelijke organisaties te ondersteunen die kansen bieden aan mensen die onvoldoende mogelijkheden krijgen om te participeren in de samenleving. “Stichting Life Goals Nederland is een mooi voorbeeld van zo een organisatie”, aldus Bärbel Weiligmann, voorzitter van de Zorg van de Zaak Foundation. “Door middel van sport geven zij mensen weer het vertrouwen en de kans om te participeren. Life Goals Nederland is één van onze grote projecten die wij steunen met de Zorg van de Zaak Foundation. Ontzettend leuk dat zij vandaag aanwezig zijn om een aantal workshops te verzorgen.’ vervolgt de voorzitter.

Als partner van de Zorg van de Zaak Foundation is Life Goals Nederland aanwezig op het jaarlijkse Zorg van de Zaak congres. Een congres waarbij meer dan 4.000 werknemers aanwezig zijn en waar het geluk van de werknemer centraal stond. Er heerst een ontspannen en gemoedelijke sfeer in de grote zaal waar de opening van het congres plaatsvindt. De gastheren van het congres proberen met satirische grappen de zaal op te zwepen en wakker te schudden. Ook Life Goals Nederland ambassadeur, Jasper Lamboo, kreeg een microfoon onder zijn neus gedrukt. “Ga eens lekker sporten!”, klonk het door de zaal. Gelach en verbaasde gezichten als gevolg. Later in de Life Goals workshop werd duidelijk waarom Jasper deze uitspraak deed.

Life Goals Workshop
Tijdens het congres gaf Life Goals Nederland twee keer een inspirerende workshop waarin ‘sport als middel’ centraal stond. Ambassadeur Jasper Lamboo deed hierbij zijn indrukwekkende verhaal. Hij kickte af van heroïne en methadon en wilde zijn leven weer oppakken. Een moeilijkere taak dan gedacht.

‘‘Ga eens lekker sporten!’’, opende Jasper zijn verhaal. Meteen werd de aandacht van de deelnemers getrokken. Hij was dus die man die zojuist bij de opening door de zaal galmde. Tijdens deze workshop zou het de deelnemers duidelijk worden waarom Jasper deze uitspraak deed.

“Iedereen in je kring heeft te maken met je verleden, waaruit je graag weg wil. In die periode kwam ik in contact met Maatschappelijke Sportcoach Kees. Hij liet me door middel van sport weer genieten. Door de sport kon ik mijn negatieve ervaringen weer omzetten in positieve dingen. Ik ben heel dankbaar dat ik de kracht van sport heb mogen ontdekken.’’, laat Jasper Lamboo weten. ‘‘Aha, vandaar de zin ga eens lekker sporten’’, klonk het vanuit de deelnemers aan de workshop. Als ambassadeur van Stichting Life Goals Nederland verteld Jasper regelmatig zijn verhaal. Doel: mensen inspireren en laten inzien wat sport kan betekenen.

Met een gefocuste blik en afgesloten voor al het andere geluid om zich heen luisterden de deelnemers aandachtig naar het verhaal van Jasper. Het verhaal wekt emoties op bij deelnemers van de workshops. Sommigen zichtbaar aangeslagen, anderen geïnspireerd om zelf in contact te komen met de Life Goals Programma’s.

Ambassadeur Jasper Lamboo doet zijn verhaal

Resultaten van de steun van het Zorg van de Zaak Foundation
Mede dankzij de steun van de Zorg van de Zaak Foundation heeft Life Goals Nederland haar netwerk flink uit kunnen breiden. Dit jaar zijn er vier nieuwe Life Goals Programma’s van start gegaan door de hulp van de Zorg van de Zaak Foundation. Vier nieuwe gemeenten die sportprogramma’s op maat aanbieden voor kwetsbare mensen. Zonder de steun van de Zorg van de Zaak foundation was dit niet mogelijk geweest.

De voorzitter van de Zorg van de Zaak Foundation volgt de ontwikkelingen op de voet. “Ik vind het prachtig om te zien hoe zo een jong team met talenten haar doelen nastreeft. Het is zichtbaar dat zij in hun visie geloven en daar achter staan: sport als middel om kwetsbare mensen sterker te maken. Dat is prachtig en aanstekelijk om te zien.’’

Bent u geïnteresseerd of wilt u meer weten over Stichting Life Goals Nederland? Neem dan een kijkje op onze website of stuur een mail naar info@stichtinglifegoals.nl