UTRECHT, 1 december 2017 –  Rabobank Foundation gaat Stichting Life Goals Nederland helpen door te groeien naar de volgende fase in haar bestaan. Het maatschappelijke fonds van de Rabobank steunt Life Goals in 2017, 2018 en 2019 met een financiële bijdrage zodat Life Goals in meer gemeenten in Nederland sportprogramma’s kan aanbieden aan mensen uit de maatschappelijke opvang.

Life Goals Nederland is de afgelopen jaren gegroeid. Van een stichting die op kleine schaal een straatvoetbalcompetitie voor dak- en thuislozen organiseerde tot een organisatie die sport breed inzet voor kwetsbare mensen. Het gaat om mensen die cliënt zijn bij een maatschappelijke organisatie, zoals daklozen, tienermoeders, zwerfjongeren, verslaafden, ex-gedetineerden, in beweging te krijgen.

Dat doet de stichting via een beproefde methodiek met goed opgeleide Maatschappelijke Sportcoaches en standaard monitoring. De Life Goals Monitor meet de daadwerkelijke impact van de programma’s. Life Goals Nederland werkt nauw samen met sociale wijkteams, zorginstellingen, sportverenigingen en gemeenten.

Uitbreiding aanbod sportprogramma’s
Life Goals werkt in opdracht van gemeenten. De nieuwe aanpak, waarbij er een methodiek wordt aangeboden waarmee gemeenten zelf aan de slag kunnen, loopt inmiddels in 9 gemeenten. Om meer kwetsbare mensen in beweging te krijgen wil Life Goals de komende jaren het aanbod uitbreiden.

“We zijn ontzettend blij dat de Rabobank Foundation ons in staat stelt onze impact te vergroten”, zegt Arne de Groote, directeur van Stichting Life Goals Nederland. “Onze methodiek geeft concrete invulling aan de opgave van gemeenten om sport in het sociale domein te realiseren. Wij merken dat er een groeiende behoefte is aan sportprogramma’s voor kwetsbare mensen.”

Rabobank Foundation Life Goals

Rabobank Foundation nieuwe partner van Life Goals Nederland.

Rabobank Foundation: Sporten zonder beperking
Rabobank Foundation steunt in Nederland stichtingen en sociale ondernemingen. “Life Goals steunen we vanuit het programma ‘Sporten zonder beperking’”, zegt Roelie van Stempvoort van Rabobank Foundation. “Sport is een heel mooi middel om kwetsbare mensen weer in beweging te krijgen en hun leven weer op de rails te krijgen. Bewegen is gezond, er ontstaat een netwerk en zelfvertrouwen én daardoor weer perspectief voor de toekomst.

“Life Goals gaat na een aantal succesvolle jaren met losse projecten een groei maken door meer lokale coalities samen met gemeenten en maatschappelijke organisaties op te zetten. Een nieuwe fase die we graag ondersteunen om zo meer mensen te bereiken.”