Utrecht, 6 april 2017 – De Life Goals Academie is het uithangbord van alle opleidingen en inhoudelijke diensten die Life Goals biedt. Naast de opleiding tot Maatschappelijk Sportcoach en de opleiding tot Life Goals Coördinator heeft Life Goals een nieuwe opleiding ontwikkeld voor deelnemers: de Life Goals Scheidsrechters Cursus.

Opzet scheidsrechters cursus
Life Goals vindt het belangrijk om deelnemers handvatten te bieden zodat zij zich verder kunnen ontwikkelen. In de driedaagse Life Goals Scheidsrechters Cursus worden deelnemers klaargestoomd om op Life Goals Festivals de straatvoetbalwedstrijden in goede banen te leiden.
De eerste cursus gaat van start op:

• 13 mei: Cursusdag 1; Belmont Hotel 50-50 (Lunteren)
  • 20 mei: Praktijk dag; Life Goals Festival Maastricht
  • 10 juni: Terugkomdag; Life Goals Festival Harderwijk

De Life Goals Scheidsrechters Cursus wordt kosteloos aangeboden. Wel wordt verwacht dat deelnemers zelfstandig kunnen afreizen naar de diverse locaties.

Wie kan aan de scheidsrechters cursus deelnemen?
Aan de cursus kunnen huidige- en oud deelnemers, maar juist ook mensen die nog niet betrokken zijn bij Life Goals en haar sportprogramma’s deelnemen. We zien de Life Goals Scheidsrechters Cursus als een stap vooruit in de persoonlijke ontwikkeling van deelnemers.

Scheidsrechters cursus gevolgd, wat kan ik verwachten?
Life Goals organiseert jaarlijks meerdere evenementen door heel Nederland. Na het volgen van de Life Goals Scheidsrechters Cursus wordt een deelnemer onderdeel van het scheidsrechterskorps binnen Life Goals. Deelnemers worden dan voorafgaand aan een evenement benaderd of zij aanwezig kunnen zijn als scheidsrechter op de Life Goals evenementen. Net zoals de huidige scheidsrechters ontvangen deelnemers een vrijwilligersvergoeding voor hun inzet op de evenementen. Ook voor huidige deelnemers aan de Life Goals Festivals zien wij mogelijkheden. Echter betekent het wel dat zij op de dagen dat zij fungeren als scheidsrechter niet kunnen spelen in hun team.

Aanmelding
Bij interesse ontvangen wij graag uiterlijk 24-04-2017 de aanmeldingen door een mail te sturen naar: lars.timmermans@stichtinglifegoals.nl

Een aanmelding betreft de volgende informatie:

• Naam/achternaam
  • Geboortedatum
  • Stad + teamnaam (indien deelnemer aangesloten is)
  • Motivatie voor deelname
  • Aangesloten bij de maatschappelijke opvang? (Ja/nee)
  • In staat om alle dagen aanwezig te zijn? (Ja/nee)
  • In staat om zelf af te reizen naar cursusdagen? (Ja/nee)
  • Inzetbaar op volgende Life Goals Festivals? (Ja/nee)