Zeist, 30 maart 2017 – Grote belangstelling voor de informatiebijeenkomst die Life Goals organiseerde voor mensen die zelf een lokaal Life Goals Programma willen starten.

Er moesten stoelen worden bijgezet tijdens de informatiebijeenkomst die Stichting Life Goals op 29 maart op de KNVB Campus in Zeist organiseerde. Sommigen zullen zeggen dat we een grotere zaal hadden moeten boeken, wij zien het vooral als een signaal dat er veel belangstelling is voor onze aanpak.

Programma’s in elke grotere gemeente
Life Goals wil in alle 43 centrumgemeenten een Life Goals Programma opzetten. Deze lokale programma’s organiseren sportactiviteiten voor de meest kwetsbare mensen in ons land. Er is ruimte voor 8 nieuwe programma’s per jaar. De coördinatoren van de programma’s volgen het opleidingstraject van Stichting Life Goals, waarna ze zelfstandig aan de slag gaan in hun eigen regio.

Vanuit het hele land waren er geïnteresseerden naar de bijeenkomst in Zeist gekomen. “Fijn om te zien dat er veel belangstelling is voor de manier waarop Life Goals sport inzet als middel om mensen in beweging te krijgen”, zegt Wessel Schaling, Landelijk Coördinator bij Life Goals. “En nog belangrijker: ik zag dat bij veel mensen het vonkje overkwam. We kregen veel enthousiaste reacties.”

Lokale vitale coalities
Tijdens de bijeenkomst zette Life Goals directeur Arne de Groote de werkwijze van Life Goals uiteen. Indruk maakte ook Jasper Lamboo, ambassadeur van de stichting. Hij vertelde zijn persoonlijke verhaal, van verslaafde tot aanvoerder van het Nederlandse team dat deelnam aan de Homeless World Cup.

Rik Jansen gaf inzicht in het opzetten van een lokaal programma en vooral het opzetten van een lokale vitale coalitie van gemeente, zorginstelling en sportvereniging. Jansen volgde bij Life Goals eerder de opleiding tot coördinator en is de drijvende kracht achter het Life Goals Programma in Nijmegen.

Concrete aanmeldingen
“Nu is het wachten op concrete aanmeldingen van mensen die een programma willen starten”, zegt Schaling. “Gezien de positieve reacties verwacht ik dat Life Goals er op niet al te lange termijn een aardig aantal nieuwe programma’s bijkrijgt.”