Dutch Street Cup

Life Goals & Dutch Street Cup-team FC Assen op driedaagse in Schotland

By 25 February 2014 No Comments

ZEIST, 25 februari 2014 – Stichting Life Goals is vandaag samen met het Dutch Street Cup-team FC Assen vertrokken voor een driedaagse bijeenkomst in Edinburgh (Schotland). De internationale activiteit is georganiseerd door de Homeless World Cup in samenwerking met de European Commission, waarbij kennisdeling over de nationale straatvoetbalprojecten voor dak- en thuislozen centraal staat. Naast Nederland zijn ook de landen  Noorwegen, Italie, Tsjechië, Noord-Ierland en gastland Schotland vertegenwoordigd.

Het programma bestaat uit verschillende workshops die gegeven wordt door de Streetsoccer organisatie uit Schotland. Woensdag 26 februari speelt de Fair Play Cup-winnaar van het Dutch Street Cup-seizoen 2013 drie wedstrijden, waaronder een interland tegen Schotland. Deze wedstrijd staat in het teken ter promotie van de Homeless World Cup 2015 in Amsterdam. De wedstrijden vinden plaats voor het Parlementsgebouw.

Op donderdag 27 februari staat het congres gepland, waarbij presentaties over de straatvoetbalactiviteiten van de aanwezige landen de revue passeren. De driedaagse wordt afgesloten met een city tour door Edinburgh.

Wij wensen het Dutch Street Cup-team uit Assen veel plezier en succes tijdens deze internationale ervaring. Op de facebookpagina van de Dutch Street Cup kunt u op de hoogte blijven van de belevenissen in Schotland.