Dutch Career Cup

Nieuwe deelname FC Den Bosch aan Dutch Career Cup

By 17 January 2014 No Comments

Dutch Career Cup Den Bosch 2DEN BOSCH, 15 januari 2014 – Afgelopen woensdag vond met een feestelijk programma de aftrap plaats voor het team van FC Den Bosch dat deelneemt aan de Dutch Career Cup. Het is voor het derde jaar op rij dat FC Den Bosch in dit project participeert. Dit landelijke voetbal/ re-integratieprogramma voor werkzoekenden is een initiatief van Stichting Life Goals in samenwerking met het UWV, USG Restart en 24 (betaald) voetbalorganisaties, waaronder FC Den Bosch. Het doel van het programma is: via voetbal naar een baan!

In de Businesslounge van FC Den Bosch werden de deelnemers officieel ontvangen en na een introductiesessie en een welkomsttoespraak van directeur Fred van der Hoorn, was het tijd voor een rondleiding in het stadion. Op de kunststofgrasmat van BrainWash Stadion De Vliert wordt sinds juli door vele teams actief getraind en ook het team van de Dutch Career Cup zal af en toe van deze faciliteiten gebruik gaan maken. Op andere momenten zullen zij hun trainingen afwerken bij samenwerkingspartner BVV. Na de rondleiding was het tijd voor het uitreiken van de FC Den Bosch-trainingskleding en het ondertekenen van een overeenkomst door de kandidaten. Deelname aan de Dutch Career Cup is uiteraard vrijwillig, maar niet geheel vrijblijvend.

Directeur Fred van der Hoorn namens FC Den Bosch over het project: “We hebben in de afgelopen seizoenen op vele manieren prettig samengewerkt met USG Restart. Gezamenlijke deelname aan de Dutch Career Cup was een van de voorbeelden. We vinden het fantastisch dat we als club dit landelijke project opnieuw lokaal mogen ondersteunen en zijn bijzonder trots dat het Bossche team nu weer van start gaat. De koppeling tussen sport en werk is er een die we van harte toejuichen en waar we met veel plezier onze bijdrage aan leveren. De club heeft een enorm netwerk en we zien het als een grote uitdaging om onze teamleden ook dit seizoen weer via de club aan een baan te helpen.”

Dutch Career Cup Den Bosch

Hanneke Ariens namens USG Restart: “Binnen het programma van de Dutch Career Cup beogen alle betrokken partijen middels sport bij te dragen aan de participatie en re-integratie van mensen die maatschappelijk buitenspel staan. In samenwerking met het UWV en USG Restart is er een programma ontwikkeld waarmee voetbalclubs kunnen bijdragen aan de werkgelegenheid onder de deelnemers. De deelnemers trainen gedurende een periode van 26 weken, twee keer per week in een team bij hun favoriete club en nemen daarnaast deel aan landelijke toernooien. Het sportieve programma is gekoppeld aan vele re-integratieactiviteiten.”

Binnen de Dutch Career Cup worden de deelnemers zowel op sportief als op maatschappelijk gebied getraind. Dit is de basis voor bemiddeling naar werk, want dat is het uiteindelijke doel. Hiervoor wordt er intensief samengewerkt met USG Restart, die de arbeidsre-integratie voor haar rekening neemt. Op sportief gebied is op vrijdag 14 maart het eerste toernooi in Assen. Trainer Ronnie Buitenkamp van FC Den Bosch doet er, samen met de begeleiding van USG Restart, alles aan om het team hiervoor klaar te stomen.

Tekst: www.fcdenbosch.nl