Dutch Career Cup

Ajax wint Dutch Career Cup in KNVB-sportcentrum Zeist

By 10 January 2014 No Comments

ZEIST, 10 januari 2014 – De Dutch Career Cup in Zeist is afgelopen vrijdag gewonnen door Ajax. Het Amsterdamse team versloeg een sterk FC Dordrecht in de finale (2-1). De FairPlay-prijs werd gewonnen door FC Utrecht.

De sporthal van het KNVB-sportcentrum was het toneel van het indoor toernooi. Aanwezige teams waren FC Utrecht (1&2) UVS Leiden, VVV Venlo (1&2), Almere City (1&2), PSV, FC Dordrecht, DOVO Veenendaal, Ajax & Roda JC. Waar normaal gesproken de jeugdselectiespelers van Oranje worden klaargestoomd voor een plaats in het grote Oranje, streden afgelopen vrijdag jongeren met een Wajong uitkering voor een baan.

De twaalf aanwezige teams maakten er een sportief en spannend toernooi van. Ajax bleek te sterk in de finale voor FC Dordrecht, die gefloten werd door oa. scheidsrechter Roel, die na een periode van ziekte tot ieders genoegen opnieuw zijn opwachting maakte op een toernooi van Stichting Life Goals. De troostfinale was een Venloos onderonsje, en eindigde in een eindstand van 5-4 voor VVV-Venlo 1.

In de Dutch Career Cup trainen jongeren een half jaar lang wekelijks bij hun favoriete en krijgen begeleiding in het vinden van een baan. Tijdens toernooidagen van de Dutch Career Cup wordt gestreden om de dagtitel en de FairPlay-prijs. Vrijdag 17 januari vindt in Wierden een nieuwe editie plaats van de Dutch Career Cup.